3 aug. 2015

Tabouleh på mitt vis




Jag har fått dille på tabouleh!

Nu finns det helt klart värre saker att få dille på och ska väl erkänna att det slinker ner ett och annat som inte är lika nyttigt som tabouleh, speciellt så här under semestertider. Eller vad sägs om våfflor, glass, pizza, vin, wienerbröd och choklad? Ja listan kan göras oändlig men se jag stoppar här.

Tillbaka till dagens lunch och faktiskt tillika middag då jag tenderar att inte laga mat så ofta numera och när jag väl lagar så räcker det oftast till minst två måltider. 


Tabouleh på mitt vis (å säkert många andras också för den delen!)

Bulgur
1/2 Gurka
1 rödlök
2 tomater
rikligt med persilja 
1/2 citron
ca 1/2 dl rapsolja
salt och svartpeppar

Koka två portioner bulgur enligt anvisningen och låt det svalna.
Hacka alla grönsakerna fint.
Blanda ihop allt och pressa citronen över och ringla oljan över. 
Smaka av med salt och svartpeppar.

Idag blev det kyckling till men det är även gott att göra den helt vegetariskt och servera med halloumi.


2 kommentarer:

Anni sa...

Aaaah, jag gillar också Tabouleh! Ska erkänna att jag ofta köper färdig sådan i franska mataffärer när jag är på semester, den är riktigt god. Den har ofta russin i, det är också gott!

Ela sa...

Oh, it looks fantastic !! I'm sure it tastes great !!
Greetings