13 mars 2011

En uppskattad meny

Jag hade tjejmiddag i fredags och eftersom mina gäster så gärna ville ha länkarna till recepten samlar jag ihop dem här. På så sätt kan flera få ett bra förslag på en lättlagad meny som kan förberedas!


Till det mousserande vinet serverades Nigellas goda nötter, men jag snabbfuskade genom att rosta dem i stekpanna istället för i ugnen. Det blir inte lika krispigt, men gott!

Union Square Café Bar Nuts (receptlänk att klicka på)

Huvudrätten har jag fått hemma hos en annan bloggare. Bra recept på kycklingfilé tror jag inte att man kan få för många. Detta kan också förberedas, stod i ugnen och väntade när gästerna kom. Jag satte igång ugnen strax efter att fördrinken serverats.


Löken till couscousen var färdigskuren och oliverna (som inte står med i receptet, men passar bra till) var avrunna. Jag hade en färdig salladsblandning istället för receptets ruccola.

Fylld baconlindad kycklingfilé (receptlänk att klicka på)

Som efterrätt Nigellas chokladmousse. En av gästerna är äggallergiker, då är detta recept utmärkt.

Nigellas äggfria chokladmousse (receptlänk att klicka på)

Men jag hade en topping också. Lotta Lundgren (från tv-serien Landet Brunsås) gjorde denna topping till sin banankolaglass (jag gillade inte glassen, men toppingen är toppen ;-)) och den passade utmärkt till chokladmoussen. Dottern som fick smaka sa att det var den godaste mousse hon någonsin ätit!

Hemmafruns jordnötscrust (receptlänk att klicka på)


3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Så bra - jag behöver lite menyer inför min flytt! Kan kanske tänka mig en och annan inflyttningsfest;-))

Cari sa...

Apropå Lotta "Hemmafrun" Lundgren: läste du artikeln om henne i DN Söndag?

Anni sa...

Klart att jag såg den jätteartikeln - det var kul!