3 juni 2014

Smultronstället - Café Hellman


Jag var i Nyköping härom helgen och när fikasuget slog till frågade jag lokalbefolkningen om ett tips på bra café. Utan att tveka skickades jag till Hellmanska gården. Det var bra, det!



Innanför ett plank låg Café Hellmans



med en trevlig uteservering, ett växthus där man också kunde sitta och



självklart bord inne i rustik miljö.

Både mackor och bakverk var goda och vällagade. Surdegsbröd från stenugnsbageri tackar man inte nej till! Är det dessutom ekologiskt blir man extra glad.



Mätta och belåtna kikade jag och mina väninnor sedan in i butikerna som delade gården med caféet. Ett smultronställe att lägga på minnet!

1 kommentar:

Hyrestanten sa...

Så mysigt det verkar men man ska då inte vara hungrig eller sötsugen när man läser det här inlägget...