21 apr. 2014

Smultronstället Höganäs Saluhall


Utifrån ser den inte ut som mycket för världen, den gamla glaseringsfabriken i Höganäs. Här tillverkades förr de välkända saltglaserade stengodsen, men den fallfärdiga fabrikslokalen har fått nytt liv!



Framme vid entrén anar man den gamla sanningen att det är insidan och inte utsidan som räknas!



Och javisst! Här ryms ju två våningar! Hur gick det till?
På övervåningen finns en restaurang och genom en stor öppning kikar man ner i själva saluhallen med sina spännande och ovanliga varor.



Här finns också ett café och jag låter bilderna tala för sig själva:


Detta var utan tvekan den största, vackraste och godaste muffin jag någonsin ätit.


Förutom mat finns här också flera inrednings-, hantverks- och presentbutiker. Höganäs saltglaserade stengods står uppställt inne i de gamla keramikugnarna!




Hit kommer jag gärna igen!

5 kommentarer:

Hyrestanten sa...

Där fanns det mycket spännande att se men himmel vilka bilder på alla bakverk! Det vattnas i munnen :)

Anonym sa...

Jesus vilka smaskiga saker, dreglade just ner min tröja.
Mia

betty-NZ sa...

What a wonderful place! All that gorgeous food makes me hungry :)

Anna sa...

Jisses vad du frestar mig..jag måste dit nu!!!!

Psst du jag har tassat runt här nu..och ler med hela kroppen åt din härliga sajt.

Ruta Ett sa...

Vad kul att det blivit en sån fin saluhall i Höganäs! Jag är själv från Skåne och har varit i Höganäs flera gånger. Det är mysigt där!