1 feb. 2013

Oliv i krustad - lättgjort drinktilltugg

Det finns vackra matbloggar med fantastiska foton tagna med lång förberedelse och stor fantasi. Och så finns det vi som kommer på att - visst sjutton, om jag tar en bild kan det här receptet passa i bloggen! Eller efteråt inser att vi får fotografera resterna i matlådan. Eller den tomma tallriken.

Ack ja.

I tisdags hade jag tjejmiddag och serverade ett gammalt trumfkort till fördrinken. Slurp, sa det, så var de slut! Jag hann ta ett foto först, men inte sjutton blev det skarpt!


Olivfyllda krustader
En ask små krustader (24 st)
Lika många oliver
1 dl vispgrädde
1 ägg
Oregano
Sätt ugnen på 200 grader.
Lägg en oliv i varje krustad. Hit kan du förbereda ;-)
Blanda ihop grädde, ägg och en nypa oregano. Fördela blandningen över oliverna.
Grädda i ugn i tio minuter. 
Servera!

2 kommentarer:

Cari sa...

Och du som inte gillar oliver :-)

Anni sa...

Ibland gör jag det, Cari. Jag äter gröna med pimiento i mat, t ex i dessa krustader och tacorätter, och jag äter gröna med citron rakt av. Men längre än så går jag inte :-P