24 mars 2012

Lördagslåda

Det var ett tag sedan jag bidrog med något här men idag har jag äntligen tagit mig i kragen. Det är ju helt klart så att singellivet har påverkat matlagningen. Men det gäller att hålla glöden uppe och njuta även som singel! Tur att jag har grabbarna här som håller mig igång;-))

När jag väl lagar mat vill jag att den ska vara hälsosam och gärna miljömässigt bra. Idag när jag var i butiken hittade jag kycklinglårfilé till nedsatt pris på grund utav kort datum. Bästföre datumet betyder ju inte att det är något som helst fel på maten. Det som gäller är att se till att laga till det så fort som möjligt. Så sagt och gjort. Idag blev det min egen lilla låda!



Lördagslåda 
Potatis
Morot
Rödlök
Squash
Paprika
Vitlöksklyftor
Kycklinglårfilé
Salt, svartpeppar, rosmarin, olivolja och honung.
Tvätta potatisen och klyfta den, skala morötterna och klyfta dem, klyfta övriga grönsaker och lägg allt i en ugnsfast form. Krydda med salt, svartpeppar, rosmarin, ringla över olivolja och lite honung. In i ugnen på 225 grader tills allt är färdigt vilket tar si sådär 20 minuter.
Smaklig måltid!
 

Inga kommentarer: