26 okt. 2011

Lammfärsbiffar

Fyndade i min matbutik härom dagen. Där finns en hylla med varor som har kort datum och bör tillagas och ätas upp så fort som möjligt. Ofta är det godsaker som lamm som säljs. Dessa varor är ofta nedsatta i pris och ur miljösynpunkt är det bra att köpa dessa varor då de annars bara skulle slängas. Passar mig perfekt, skulle faktiskt vilja säga - Mer lamm till folket! 
Så nu bjuder jag er på mina lammfärsbiffar så som jag rörde ihop dem.













Nu är det så att det finns ingen nyare bild som inte tidigare är använd men jag återanvänder den här annars hade ni gått miste om receptet!
Lammfärsbiffar
500 g lammfärs
1 ägg
1-2 pressade vitlöksklyftor
hackad färsk rosmarin
salt och svartpeppar
Blanda färsen med ägg och kryddorna. Rulla till lite större köttbullar, bra att låta händerna vara fuktiga med kallt vatten. Stek på mellanvärme i rikligt med smör.
Jag serverade biffarna i en tomatsås gjord på en förpackning krossade tomater som jag kryddade med kalvbuljong, svartpeppar och en gnutta socker. 

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Härligt med lammfärs, det är ju så gott! Och vilken enkel ingredienslista, det tycker vi om!