14 maj 2011

Lillkillens favorit!


Att få laga mat till fler roar mig. Hur många "fler" behöver vara kan variera. Förtillfället är två fler än en så idag har jag roat mig. Så varför inte passa på att laga en av lillkillens favoriträtter - måste ju få lite pluspoäng ;-))
Receptet är för 4 portioner så nu har jag två lunchlådor som kan komma väl till plats!


Biff Stroganoff
500 g strimlad biff idag var det bäst pris på den färdigstrimlade
1 gul lök
ev 200 g champinjoner
2 msk smör
1 tsk salt
1 krm malen svartpeppar
1 tsk paprikapulver
4 msk tomatpuré
2 tsk dijon senap
2 ½ dl matlagningsgrädde jag tar laktosfritt
1 msk kalvfond
Fryst persilja
Skiva biff, lök och champinjoner. Fräs det i omgångar. Krydda och häll på grädden och kalvfonden. Låt puttra under lock i ca 10 minuter. Strö över persiljan och servera med ris. Gröna ärtor passar perfekt men idag fick vi ta broccoli. 



3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Oh, det är så gott....
Måste nog sjutton göra det här med.
Tack för tipset :))
Kramen Synnöve.

Unknown sa...

MUMS! Börjar själv bli väldands så less på allt vad grönsaker heter...
/SA

Rebecka sa...

Tack för din titt in min blogg. ;) Och ja, det är LCHF som gäller för mig. Mums! Din biff stroganoff låter god, verkar lätt att "göra om" för min del. :)