31 dec. 2010

En efterrätt avsluta nyårsmiddagen med!

Anni bjuder på lite småplock till Nyår och jag på en efterrätt! 

Det var min lokalradio som bjöd på denna vita chokladdröm och jag har nu testat att göra den - dock inte smakat ännu mer än lite på smeten;-)) Men vi får lita på radiotanterna i Cappuccino!
Jag avslutar 2010 hos min syster och den dubbelmarinerade oxfilén ligger redan och gottar sig i kylen. På min lott ligger att fixa köttet, salladen och efterrätten och jag är redan på god väg som ni ser!

Må nu så gott alla så syns vi här under 2011 med nya kulinariska upplevelser;-))



Vit chokladdröm

6-8 portioner
Den här går att göra i förväg och till nyår passar det väldigt bra att servera dem i champagneglas.
125 g vit choklad
2 dl grädde
1 dl kesella
1 ägg
Vispa grädden ganska hårt och rör ner kesellan.
Smält chokladen och rör ner ägget.
Blanda samman allt och häll i glas, låt stå kallt i minst 2 timmar.
Dekorera med tex hallon, lite hackad vit choklad eller hackade pistagenötter.

Inga kommentarer: