11 nov. 2010

Smakstark korv i långpanna

När vi nu är inne på att slippa disk - nog är det toppen med mat som lagas i ugnen i långpanna? Härom dagen tog jag fram mina sista två burkar med grillad paprika (en konserv jag köpte till ett kalas - då strimlade jag paprikan och blandade med olja och örter - gott) och använde dem, grilloumi och salsiccia till en lättlagad och uppskattad rätt!


Korv med vuxensmak
Halloumi/grilloumi
Salsiccia/merguez
Paprika på burk
Olivolja
Jag pickade korvarna med en sticka, strimlade paprikorna och skivade osten. Fördelade allt i en långpanna och ringlade olivolja över.

In i 220 graders ugn i 15-20 minuter, den sista tiden fick COOP:s Naanbröd följa med (enligt instruktionen på förpackningen).


Gott och smakrikt blev det! Att skippa ris/potatis och bara ha brödet till gick utmärkt. Nästa gång vill jag ha lammkorv (merguez) istället och så ska jag INTE använda grilloumi utan riktig halloumi som inte smälter ut full så mycket.

Självklart kan man också grilla sin egen paprika och dra bort det svarta skalet, den burkade paprika jag hade var onödigt skarp i smaken av vinäger.

Grundidén är från Nigella!

Inga kommentarer: