4 apr. 2010

Grillsäsongen har startat!

Det är sommartid, i varje fall har vi flyttat fram klockorna. Men ännu längtar vi nog mest efter vårvärmen.  Men det är inte bara klockan som flyttats fram utan även grillen, så igår startade vi grillsäsongen med årets först grillmiddag.
 











Vi grillade hamburgare. Dem gör jag på nötfärs som jag kryddar med salt och peppar samt arbetar in ägg i för att få dem till att hålla ihop. Därefter formar jag 100 gram biffar.
Till dessa serveras rödlök, sallad, smörgåsgurka, tomat, vanlig gurka, ketchup, hamburgerdressing samt till de som vill ha burgaren lite nyttigare en kesoröra som lätt kan ersätta dressingen. Röran har jag säkert hittat i Må Bra eller Viktväktarna men minns inte var.

Kesoröra
Keso
Bostongurka
Senap
salt och peppar
Ja här finns inga mått kvar utan här blandas efter tycke och smak. Kan väl säga som så att keso och bostongurka kan du använda dl måttet till medan tsk passar till senapen.

 

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Mmm så gott det där såg ut.
Grannen startade grillsäsongen i lördags han med. Det doftade gott ska jag säga.
Vi måste först få tag i en grill igen då hihi.

Kramen Synnöve.