27 aug. 2010

Vinn ett blått paket till höstfikat!

Kan du lista ut vad detta är med hjälp av innehållsförteckningen? 

Vatten, salt, smakförstärkare (mononatriumglutamat, dinatriumguanulat, dinatriuminosinat), vinäger, arom (med bl a mjölk, jästextrakt), socker, lök, färgämne (E150c, paprikaextrakt), vegetabilisk olja, kalvfond 0,8%, maltodextrin, stärkelse, förtjockningsmedel (xantangummi), grönsaksextrakt (med bl a selleri), mjölksocker, glukossirap, konserveringsmedel (kaliumsorbat) champinjonextrakt, tomatpuré, extra jungfruolivolja 0,1%, kryddextrakt.

Låter det som något man gärna äter? Eller är det ett väl beprövat rengöringsmedel? Vad tror du?


Gissar du rätt kan du vinna ett paket med Annas kakbok av Anna Bergenström, 60 vackra muffins/bullformar och en påse Rauk te från Majstregården på Gotland. Teet är smaksatt med salmbär (blåhallon), svarta vinbär och fläder.

Tävlingen avslutas den 30 september och om ni är flera med rätt svar lottar vi vinnaren bland de rätta svaren.

11 kommentarer:

Mumintrollet sa...

Jag gissar på att det är någon form av soppa. En färdigblandad sådan, inte varma koppen... Men vilken smak är svårt att säga. Förmodligen grönsakssoppa. Utan en enda grönsak i bara extrakt, haha. Usch, detta skulle aldrig hamna i min varukorg!

Cari sa...

Vet inte vad det är får leta i matbutiken senare i veckan.

Men jag undrar om ni har bakat chokladkakan (Lava?) som visas i den härliga filmen som ni har till höger. Den ser god, men söt, ut.
Lite nyfiken på hur underbar den är.

Anonym sa...

Det låter inte gott i alla fall.
Jag tror faktiskt det är brun pulversås.I de där pulversåsern finns det räligt mycket skit.
MiaE

Lotusblommans vardag sa...

Jag gissar på en Varma koppen-soppa! Men det låter oätligt!
/ Sussie

Ulla PE sa...

Jag gissar på en s.k. champinjonsoppa.

Tea Lady sa...

Kul tävling!

Jag gissar att det är någon slags grillsås/barbecuesås.

Har även en tävling i min blogg om intresse finns...

Kram
Lena

Anonym sa...

Hej!
Vilken rolig tävling! :)
Jag tror det kan vara någon sorts buljong - utblandad med tanke på vattenmängden. (Köttbuljong kanske.)
Hälsningar Nina C.

Agneta sa...

Jag gissar på champinjonsås
Låter inte något vidare gott, vad det nu än är.
Agneta

Anonym sa...

Tvi vale!....det är inget sån´t vi ska äta väl va den 21??!!!

Skulle också gissa på någon form av soppa...men kanske någon färdig marinadblandning...ekker varför inte någon sådan där färdig kall sås...kanske.

Kram på er!

Annika F

Jonte sa...

Bara för att ha något att skriva här, färdigblandad rödvinssås

Camilla (Rantis) sa...

...ska väl testa att gissa jag med, så här 1½ timme innan tävlingen stänger....

hum....
gissar på.....
TOMATSOPPA typ Blå Band!